tisdag 9 september 2014

Min första blogg


Jag är en 22-årig tjej med kärlek och passion för design, inredning, färg och form. Så länge jag kan minnas har min dröm varit att en dag få jobba som Inredningsarkitekt.

Att bli inspirerad av någon eller någonting är viktigt för mig. Att ständigt få upptäcka nya saker och idéer. Det behöver inte bara gälla inredning - det kan också vara mode, mat, arkitektur, färg eller bara ett mönster. Lyckligtvis finns det många olika ställen längs västkusten i Skåne där man kan få inspiration.

Ett av mina favoritställen är Bolia, på Stortorget i Malmö, där det alltid finns tid över för att gå in och bli inspirerad och det är precis min stil också. Min nya favorit är Comb, soffbordet av Søren Kirkegaard som är inspirerad av en bikaka, med samma styrka och lätthet som en bikupa.


Det är tur att inspiration är gratis, annars vet jag inte hur en arbetssökande med nästan ingen inkomst hade klarat sig.

2 kommentarer: